مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 15:402023-06-24اقتصادي

سوم تیر 84 ؛ وارونه یک رؤیا / پوپولیسم ایرانی 18ساله شد


آن قدر که سوم تیر 1384 نیروهای تحول خواه را افسرده و مغموم کرد 1400 چنین نبود و اکنون در سالگرد سوم تیر 84 خبری از احمدی نژاد نیست در حالی که دولت فعلی و نه رییس آن شبیه ترین است به او.

- عصر ایران؛ مهرداد خدیر- می دانم که مخاطبان پی گیر تحولات روسیه و شورش خادمان (واگنر) علیه مخدوم (پوتین) اند تا ببینیم چاقو دسته خودش را می بُرد یا نه و قمار روسیه در تجاوز غریان به اوکراین با توجیه پیش گیری و هدف تغییر هندسه جهانی از مسکو یک بازنده مطلق می سازد یا نه.

امروز اما سوم تیر است؛ هجدهمین سال گردِ  روزی که محمود احمدی نژاد قدرت را در دو ضرب ( مرحله دوم انتخابات) در دست گرفت تا نه تنها مسیری را که هاشمی رفسنجانی با توسعه اقتصادی و سید محمد خاتمی با توسعه سیاسی و فرهنگی گشوده بودند متوقف کند بلکه وارونه سازد و به مدد پول نفت و حمایت های پنهان طرحی نو در اندازد.

 در سال های اول بخت با او یار بود چون قیمت نفت رو به صعود بود و غرب درگیر بحران اقتصادی و کبک او خروس می خواند اما این وضعیت دوام نیاورد.

پس از آن ایران وارد مسیری شد که به نقطه کنونی انجامیده و اگرچه حسن روحانی با برجام کوشید اصلاح کند اما از 97 به بعد او هم زمین گیر شد و در 1400 بار دیگر داستان تغییر کرد و این بار فرمول مارکت بیشتر با نتیجه نامشخص جای خود را به مشارکت کمتر با نتیجه مشخص داد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوم تیر 84 ؛ وارونه یک رؤیا / پوپولیسم ایرانی 18ساله شد

سوم تیر 84 ؛ وارونه یک رؤیا / پوپولیسم ایرانی 18ساله شد