مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 10:252023-07-11پزشكي

هسته جامد داخلی زمین کاملا جامد نیست!


یک مطالعه جدید نشان داده است که هسته داخلی زمین ممکن است آن طور که قبلا تصور می شد، کاملا جامد نباشد و پژوهشگران می گویند هسته جامد داخلی زمین می تواند دارای حفره هایی از آهن مایع باشد.

- یک مطالعه جدید نشان داده است که هسته داخلی زمین ممکن است آن طور که قبلا تصور می شد، کاملا جامد نباشد و پژوهشگران می گویند هسته جامد داخلی زمین می تواند دارای حفره هایی از آهن مایع باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، مطالعه هسته داخلی زمین بسیار دشوار است، زیرا زیر هزاران کیلومتر سنگ مدفون است، اما مطالعات جدید لرزه ای نشان می دهد که آن طور که اکنون فرض می شود، فقط یک توپ جامد از آهن نیست، بلکه ممکن است دارای حفره هایی از آهن مایع در سرتاسر خود باشد.

آهن و سایر فلزات سنگین مانند دانه هایی که ته یک گلوله برفی قرار می گیرند، تمایل دارند در سنگ های مذاب سبک تر فرو روند و در نهایت در هسته زمین متمرکز شوند.

اما اینکه آهن دقیقاً در زمان رسیدن به آن چه شکلی پیدا می کند، هنوز مورد بحث است.

برای مدتی طولانی تصور می شد که به دلیل دمای بسیار بالایی که در آنجا با آن مواجه است، مایع است، اما در دهه 1930 دانشمندان شروع به کاوش در هسته زمین با مطالعه امواج لرزه ای ناشی از زلزله کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هسته جامد داخلی زمین کاملا جامد نیست!

هسته جامد داخلی زمین کاملا جامد نیست!