مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 18:102023-06-27اقتصادي

آغاز مقدمات همکاری نفتی ایران و عربستان


هم اکنون میدان نفتی مشترک تعیین تکلیف نشده ای بین ایران و عربستان وجود ندارد،از سوی دیگر با توجه به احیای روابط بین دو کشور کارهای مقدماتی برای انجام همکاری دوجانبه آغازشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، محسن خجسته مهر صبح امروز (سه شنبه ششم تیرماه) در حاشیه نشست رویداد گام معکوس بهبود بهره وری در عملیات حفاری در جمع خبرنگاران گفت: برای همه میدان های مشترک بین ایران و عربستان برنامه و مصوبه های لازم برای افزایش تولید و نگهداشت توان تولید دریافت شده است.

وی افزود: در میدان نفتی مشترک فروزان بین ایران و عربستان شرکت های پتروپارس و تأسیسات دریایی در دو جبهه مشغول فعالیت هستند و به زودی اخبار مثبتی درباره افزایش تولید این میدان اعلام خواهد شد، همچنین قرارداد ساخت جکت میدان گازی فرزاد بی (B) نیز امضا شده و هم اکنون ساخت این جکت نو از سوی شرکت پتروپارس در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: اکنون میدان مشترکی بین ایران و عربستان وجود ندارد که تعیین تکلیف نشده باشد، از سوی دیگر با توجه به احیای روابط دو کشور کارهای مقدماتی برای انجام همکاری دوجانبه آغاز شده است.

خجسته مهر تصریح کرد: آمادگی کامل برای آغاز حفاری در میدان مشترک نفتی آرش وجود دارد و منابع قابل توجهی را برای اجرای طرح توسعه این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مقدمات همکاری نفتی ایران و عربستان

آغاز مقدمات همکاری نفتی ایران و عربستان