مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 12:502023-07-22فرهنگي

بزرگداشت شهید عباس دوران در شیراز برگزار می شود


روایت یازدهم سلسله برنامه های ستاره های شهر به خلبان پرافتخار شهید عباس دوران و با عنوان «عباس همه دوران » اختصاص یافته است.

- ایسنا/فارس رییس انجمن راویان فجر فارس گفت: روایت یازدهم سلسله برنامه های ستاره های شهر به خلبان پرافتخار شهید عباس دوران و با عنوان عباس همه دوران اختصاص یافته است.

سید رضا متولی شنبه 31 تیر به خبرنگاران گفت: برنامه بزرگداشت شهید دوران، به همت انجمن راویان فجر و کنگره امیران، سرداران و 15 هزار شهید استان فارس فردا یکشنبه یکم مرداد ماه 1402 از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح در تالار بزرگ حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می شود.

متولی با اشاره به مشارکت ارتش در این برنامه، گفت: روایت عباس همه دوران ها، با همکاری صدا و سیمای فارس، به صورت زنده پخش می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خلبان شهید عباس دوران، که در ماه های آغازین جنگ تحمیلی نقش مهمی در بمباران اهداف دشمن بعثی ایفا کرد.

آن شهید ملی، در دو سال اول جنگ بیش از 120 عملیات و پرواز برون مرزی جنگی موفق داشت و روز 30 تیرماه 1361 در یک عملیات سرنوشت ساز بغداد به درجه رفیع شهادت نائل شد.

براساس داستان آخرین روزهای زندگی و مأموریت پایانی شهید دوران، دو فیلم سینمایی با نام های عبور از خط سرخ (سال 1374) و خلبان (سال 1376) به کارگردانی جمال شورجه ساخته شده و بزرگراهی در شرق ته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگداشت شهید عباس دوران در شیراز برگزار می شود

بزرگداشت شهید عباس دوران در شیراز برگزار می شود