مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 14:052023-06-26اقتصادي

راهکار سامان دهی به بانک های ناتراز چیست؟


غلامحسن تقی نتاج، کارشناس پولی و بانکی با انتقاد از نقش دولت ها در ناترازی بانک ها در خصوص سامان دهی به بانک های ناتراز گفت: قدم اول پذیرش اشتباهات گذشته است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- راهبرد معاصر نوشت: ناترازی بانک ها از موضوعات مهم نظام بانکی کشور به شمار می رود که سال هاست چاره ای برای حل آن یافت نشده است.

در اردیبهشت ماه سال جاری رییس کل بانک مرکزی در دیدار با مدیران بانک ها با هشدار در این زمینه فرصتی 6 ماهه برای رفع ناترازی داد.

پس از این نشست کلیات برنامه هفتم توسعه منتشر شد که در قسمتی از آن به بانک مرکزی اختیار داده شده است مجوز بانک های نا تراز را ابطال کند.

غلامحسن تقی نتاج، کارشناس پولی و بانکی درباره دلایل ناترازی ساختار بانکی کشور گفت: پژوهش های مختلف نشان می دهد در مدیریت بانکداری کشور اشتباهات راهبردی رخ داده است.

اشتباه نخست، نادیده گرفتن وحدت نظارت بانک مرکزی و کارکردی است که بانک های مرکزی در همه کشورها به عنوان مرجع نظارتی بر بازار پولی دارند.

وی افزود: متأسفانه در سال های پایانی دهه 60 و کل دهه 70 و 80 (با وجود اینکه قانونی در سال 83  تنظیم شد که این جایگاه به جای خود برگردد) متأسفانه عملیاتی کردن تنظیم بازار غیر متشکل پولی که اصلی ترین هدفش استقرار وحدت نظارت بانک مرکزی بود، از لحاظ عملیاتی تا سال 9


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار سامان دهی به بانک های ناتراز چیست؟

راهکار سامان دهی به بانک های ناتراز چیست؟