مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 08:302023-07-09اقتصادي

بازگشت حیات به روستاهای با بافت باارزش خراسان جنوبی تا نیمه راه


اجرای بافت باارزش علاوه بر این که حیاتی دوباره را به روستاها باز می گرداند اقدامی بسیار در خور و قابل تحسین است اما تا زندگی بخشی به روستا تا نیمه راه گلایه روستاییان را درپی دارد و دلیل آن هم این است که منابع اعتباری به بنیاد مسکن اجازه کار تا پایان راه را نمی دهد.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ در پستوخانه های روستایی که کنکاش می کنی در برخی از نقاط به چنان فرهنگ بالنده ای دست می یابی که باید از آن به عنوان افتخارات روستاییان این مرز و بوم آن هم در سال های دور یاد کرد و این فرهنگ را با پوشاندن لباسی نو با همان مصالحی که معماران گذشته خشت خشت آن را با خرد جمعی اهالی روی هم گذاشتند به  نسل حاضر و آیندگان  شناساند.

به همگان باید گفت 6 قرن قبل که از مکانیزاسیون عصر حاضر خبری نبود معماران و روستاییان آن هم در نقاط کویری مانند خور خوسف آنچنان هوشمندانه یک نقطه روستایی را پایه گذاری کرده و خردمندانه بناهای آن را می ساختند که  ساکنان آن در همه فصول از آسایش و آرامش مطلوب بهره می بردند.

نمونه این بافت ها هرچند سن و سالی از آن گذشته اما هنوز به همان سبکی که معماران آن را بنا نهاده اند پا برجاست و فقط اگر دستی به سر و روی آن کشیده شود دوباره جان گرفته و هنر گذشتگان برای مدت زمان بیشتری باقی خواهد ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت حیات به روستاهای با بافت باارزش خراسان جنوبی تا نیمه راه

بازگشت حیات به روستاهای با بافت باارزش خراسان جنوبی تا نیمه راه