مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 13:252023-07-12فرهنگي

مرمت 5 بنای تاریخی گلستان در سال جاری


مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گلستان از بازسازی و مرمت پنج بنای تاریخی استان در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

- ایسنا/گلستان مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گلستان از بازسازی و مرمت پنج بنای تاریخی استان در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

محمدجواد ساوری ظهر چهارشنبه 21 تیرماه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرمت و رفع خطر این تعداد بنای تاریخی با اعتبار 15 میلیارد ریال از منابع استانی و در مدت زمان ابتدای فروردین ماه تا پایان خرداد سال جاری اجرایی شد.

وی در خصوص آثار تاریخی مرمت شده در این مدت گفت: این آثار شامل خانه وزیری (مشروطه)، خانه شیرنگی، مدرسه تقوی و خانه میرشهیدی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) و ساختمان تاریخی گمرک در بندرگز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به اینکه مهم ترین موضوع حفظ هویت بنا و میراث فرهنگی گذشتگان این سرزمین است، گفت:مرمت بناهای تاریخی و استفاده از آن با کاربری های گردشگری و فرهنگی علاوه بر حفظ آثار گذشتگان، موجب اشتغال زایی و درآمدزایی خواهد شد.

ساوری بیان کرد: مالکان بناهای تاریخی دارای شرایط می توانند از تسهیلات بازسازی و مرمت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای تبدیل بنای خود به مکانی برای فعالیت اقتصادی بهره مند شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت 5 بنای تاریخی گلستان در سال جاری

مرمت 5 بنای تاریخی گلستان در سال جاری