مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 11:102023-06-26اقتصادي

تبدیل پیاده راه اکباتان به مرکز صنایع دستی، گامی بزرگ در ثبت جهانی «هگمتانه»


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: تبدیل پیاده راه اکباتان به مرکز یا بازار صنایع دستی یک گام مثبت در ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» خواهد بود.

- تبدیل پیاده راه اکباتان به مرکز صنایع دستی، گامی بزرگ در ثبت جهانی هگمتانه ایسنا/همدان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: تبدیل پیاده راه اکباتان به مرکز یا بازار صنایع دستی یک گام مثبت در ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان خواهد بود.

محمدرضا خلجی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از پیوست های فرهنگی در حوزه میراث فرهنگی که می تواند معرفی آیین، سنت و پیشینه فرهنگی یک منطقه باشد صنایع دستی است.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی پویایی و نمادهای فرهنگی یک منطقه را به منصه ظهور می گذارد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های فراوان صنایع دستی همدان، پیاده راه اکباتان می تواند به مرکز یا بازار صنایع دستی استان تبدیل شود.

خلجی با بیان اینکه این موضوع در راستای ثبت جهانی هگمتانه می تواند کمک زیادی به کسبه پیاده راه اکباتان و تغییر مشاغل آنها داشته باشد، افزود: بیش از 85 رشته صنایع دستی فعال در همدان وجود دارد که می تواند تمام فضاهای عرضه این هنر- صنعت را هم پوشانی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل پیاده راه اکباتان به مرکز صنایع دستی، گامی بزرگ در ثبت جهانی «هگمتانه»

تبدیل پیاده راه اکباتان به مرکز صنایع دستی، گامی بزرگ در ثبت جهانی «هگمتانه»