مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 15:002023-07-02اقتصادي

آمادگی 67 مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف زارعان در آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 20 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان از آغاز فصل برداشت این محصول در استان به صورت خرید تضمینی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، خسرو شهبازی اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی گندم 15 هزار تومان در ازای هر کیلوگرم است و البته 11 هزار و 500 تومان بابت گندم، یک هزار و 500 تومان یارانه و 2 هزار تومان نیز در ازای تحویل محاسبه شده است که در صورت افزایش قیمت این محصول در شورای قیمت گذاری ما به تفاوت آن به حساب زارعان واریز خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: جهاد کشاورزی و تشکل های کشاورزی پیگیر موضوع قیمت ها هستند تا در صورت افزایش، موضوع به کشاورزان اعلام شود.

وی با بیان اینکه امسال 394 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم قرار دارد، گفت: 104 هزار هکتار از گندم زارهای استان به صورت کشت آبی و بقیه دیم هستند.

وی تاکید کرد: درسال گذشته 673 هزار تن گندم در استان تولید و 450 هزار تن خریداری شد که امسال پیش بینی تولید 825 هزار تن با 545 هزار تن پیش بینی خرید این محصول است.

شهبازی با بیان اینکه 67 مرکز در کل استان آماده خرید هستند، اظهار کرد: امسال چهار مرکز خرید گندم به مجموع مراکز خرید افزوده شده و ساعت کار خرید هم امسال نامحدود و از هشت صبح تا هشت شب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی 67 مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف زارعان در آذربایجان غربی

آمادگی 67 مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف زارعان در آذربایجان غربی