مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 14:452023-07-01اقتصادي

چقدر گندم در 100 روز ابتدای سال از سوی دولت خریداری شد؟


در 100 روز آغازین امسال با تحویل 5 میلیون و 15 هزار تن گندم از کشاورزان این عدد نسبت به سال گذشته، یک میلیون و 107 هزار تن افزایش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، گندم محصولی استراتژیک در بخش امنیت غذایی جهان بوده و از این رو برای حمایت از گندم کاران دولت ها مبادرت به خرید تضمینی این محصول می کنند.

این امر در ایران مستثنا نبوده و با تعیین قیمت گندم در ابتدای سال زراعی آن (شهریور هر سال) محصولات از سوی دولت خریداری و در بین خبازی ها و کارخانجات صنعتی فعال در حوزه تولید محصولاتی مانند انواع کیک و بیسکویت، ماکارونی و… توزیع می شود.

بخش اعظمی از گندم های خریداری شده در بخش پخت نان هزینه شده (9 تا 11 میلیون تن) می شود و به دلیل یارانه بالای این بخش بار سنگینی بر دوش دولت ها خواهد بود.

امسال با توجه به کسری بودجه دولت و از سوی دیگر نرخ تورم موجود کشور گندم کاران خواهان تغییر قیمت گندم پیش از سال زراعی بوده از این رو طی مذاکرات بین گندم کاران، نمایندگان خانه ملت و وزارت جهاد کشاورزی، شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی تشکیل و عددی که برای خرید تضمینی قیمت گندم از سوی رییس شورا اعلام و ابلاغ شد 15 هزار تومان بود.

فعالان این حوزه با اعلام نارضایتی خود از قیمت تعیین شده عنوان کردند سال آینده محصول دیگری کشت خواهند کرد علاوه بر اینکه مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چقدر گندم در 100 روز ابتدای سال از سوی دولت خریداری شد؟

چقدر گندم در 100 روز ابتدای سال از سوی دولت خریداری شد؟