مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 12:102023-07-15پزشكي

گرمازدگی؛ از سردرد تا مرگ


یک متخصص طب اورژانس با اشاره به علائم گرمازدگی گفت: باید توجه شود در این فصل، تشخیص قطعی مشکل بیمار تنها گرمازدگی عنوان نشود زیرا عفونت ها نیز می توانند با علائم مشابه گرمازدگی بروز پیدا کنند.

- ایسنا/خوزستان یک متخصص طب اورژانس با اشاره به علائم گرمازدگی گفت: باید توجه شود در این فصل، تشخیص قطعی مشکل بیمار تنها گرمازدگی عنوان نشود زیرا عفونت ها نیز می توانند با علائم مشابه گرمازدگی بروز پیدا کنند.

دکتر مهدی شیدایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به گرمای هوا و احتمال بروز گرمازدگی اظهار کرد: گرمازدگی عارضه ای است که در آن با توجه به شرایط موجود، بدن نتواند تعادل دمایی را برقرار کند.

گرمازدگی می تواند منجر به یک عارضه خفیف و حتی بروز علائم شدید و مرگ فرد شود بنابراین باید جدی گرفته شود و فرد گرمازده را در مراحل اولیه درمان کرد.

وی افزود: گرمازدگی می تواند خود را با علائم مختلفی از جمله تهوع، استفراغ، سردرد، گیجی، کاهش علائم هوشیاری، ضعف و گرفتگی عضلانی، تشنج و در مراحل نهایی حتی ورود به فاز کما بروز دهد و حتی منجر به بروز سکته مغزی شود.

این متخصص طب اورژانس گفت: علائم گرمازدگی در افراد بالای 50 سال، کودکان و افراد دارای بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشار خون شدیدتر خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرمازدگی؛ از سردرد تا مرگ

گرمازدگی؛ از سردرد تا مرگ