مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 09:412023-07-02اقتصادي

نرخ باسوادی در استان زنجان 95 درصد است


علی حیاتی، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به اینکه در سطح استان طبق آخرین سرشماری که در سال 95 انجام شده است در گروه هدف سوادآموزی یعنی در جامعه هدف 10 تا 49 سال 95.

16 درصد افراد باسواد هستند، اظهار داشت: استان زنجان در این رنج سنی از میانگین کشوری بالاتر است به طوری که در کشور در رتبه 13 قرار دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این به این معنا نیست که افراد بالای 49 سال در کلاس ها نمی توانند شرکت کنند، ضمن اینکه این افراد هم می توانند در کلاس ها حضور داشته باشند، تصریح کرد: وظیفه اصلی ما در این رنج سنی (10 تا 49 سال) است.

وی با بیان اینکه در رنج سنی 10 سال تا بالاتر، 87 درصد از جمعیت استان باسواد هستند که در این رابطه از میانگین کشوری اندکی پایین تر هستیم، گفت: گام نخست باسوادی خواندن، نوشتن و محاسبه کردن است و اگر سرشماری جدیدی اتفاق بیفتد عدد اعلام شده به 100 نزدیک است.

حیاتی با بیان اینکه نرخ باسوادی در استان هیچ زمانی به 100 نمی رسد چرا که برخی افراد ذاتا به خاطر ویژه گی های ذهنی که دارند آموزش ناپذیر هستند، بیان داشت: افقی که برای سال 1404 ترسیم شده است امیدواریم که در گام نخست(خواندن، نوشتن و محاسبه کردند) به استان سفید برسیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ باسوادی در استان زنجان 95 درصد است

نرخ باسوادی در استان زنجان 95 درصد است