مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 15:062023-07-19اجتماعي

حال و هوای محرم در جنوب خوزستان


به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مواکب حسینی، هوسه، لطمه (سینه زنی زنان)، چلاب (سینه زنی مردان)، چفیه ، قهوه تلخ، چای لیمو، دارچین و زعفران و اسپند و بخور، خبر از آغاز ماهی می دهد که نور حسین بر امت حقش تابیدن گرفته است.

  آداب دهه عاشورا شاید در اولین نظر متفاوت به نظر بیاید، از سینه زنی بوشهری تا چلاب عربی، از لطمه زنان تا سنج و دمام جنوبی و همه این آیین ها اما نقطه اشتراکی دارند که همنوایی با حماسه عاشورا و همدردی با وقایع کربلا در آن نهفته است.

  سطح این سوگواری حزین در بین مردم جنوب خوزستان به حدی بالاست که روزهای زیادی از زندگی مردم این خطه را تحت تأثیر خود قرار می دهد، به گونه ای که خانه ها و البسه مردم سیاه پوش می شود و سنگینی معناداری چهره و پیرامون این سرزمین را دربر می گیرد.

  مراسم های تعزیه و شبیه خوانی در بیت آیت الله عدنانی در خرمشهر و حسینیه سیدعلوی آبادان و بسیاری از نقاط خوزستان به عربی برگزار می شود و برای عزاداران در سایر استان ها جاذبه خاصی ایجاد می کند که نیازمند معرفی هرچه بیشتر این ظرفیت عظیم فرهنگی و مذهبی است.

  مردم عرب خوزستان پیش از محرم حسینیه ها، مساجد و تکایای خود را برای استقبال از این ماه آماده می کنند و با خرید پارچه های رنگارنگ، سبز، مشکی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال و هوای محرم در جنوب خوزستان

حال و هوای محرم در جنوب خوزستان