مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 12:152023-07-16سياسي

تناسبی شدن انتخابات باعث حضور سلایق مختلف در مجلس می شود


تناسبی شدن انتخابات تهران کمک می کند دیدگاه های مختلف در مجلس حضور داشته باشند و هر چه نظرات و سلایق فکری بیشتری در مجلس وجود داشته باشد، - نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تناسبی شدن انتخابات تهران کمک می کند دیدگاه های مختلف در مجلس حضور داشته باشند و هر چه نظرات و سلایق فکری بیشتری در مجلس وجود داشته باشد، بهتر است.

روح الله ایزدخواه در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره تناسبی شدن انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران، اظهار داشت: در کلان شهرها به ویژه تهران رویه به این گونه است که در زمان انتخابات مردم به صورت لیستی رأی می دهند.

نمایندگان تهران 30 نفر هستند و سوابق دوره های قبل نشان می دهد معمولاً یک لیست یکدست به لحاظ سیاسی و جناحی، در انتخابات ادوار مختلف مجلس رأی آورده است.

وی ادامه داد: این روش از چند لحاظ اشکال دارد؛ در وهله اول سهم و حق گروه بندی های مختلف در مجلس رعایت نمی شود.

در واقع زمانی که دو یا سه گروه در انتخابات مجلس تهران با یکدیگر رقابت می کنند و کاندیداهای درون این لیست ها فقط به دلیل توانمندی شخصی خود مورد اقبال مردم قرار نمی گیرند و بیشتر به دلیل عضویت در یک گروه سیاسی یا لیست انتخاباتی رأی می آورند، دلیلی ندارد که فقط یک لیست 30 نفره که بیشترین تعداد رأی را آورده است، منتخب مردم تهران تلقی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تناسبی شدن انتخابات باعث حضور سلایق مختلف در مجلس می شود

تناسبی شدن انتخابات باعث حضور سلایق مختلف در مجلس می شود