مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 12:152023-07-19بين الملل

محاصره یا محدودکردن چین غیرممکن است


دیپلمات ارشد دولت چین در دیدار با وزیر خارجه اسبق آمریکا تأکید کرد که رشد و توسعه چین، حرکتی درون زاست و تلاش برای محدودکردن و محاصره پکن غیرممکن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وانگ یی ، وزیر خارجه پیشین چین و دیپلمات ارشد این کشور امروز چهارشنبه در دیدار با هنری کیسینجر ، وزیر خارجه اسبق آمریکا تأکید کرد مهار یا محاصره چین غیرممکن است.

طبق بیانیه ای که دولت چین از این دیدار منتشر کرده، وانگ یی ضمن قدردانی از تلاش های کیسینجر برای بهبود روابط پکن و واشنگتن گفته توسعه چین دارای یک حرکت درون زای قوی و منطق تاریخی اجتناب ناپذیر است و تلاش برای تغییر چین غیرممکن و محاصره و مهار چین حتی غیرممکن تر است.

کیسینجر که هم اکنون همراه با جان کری ، نماینده وِیژه دولت آمریکا در امور تغییرات اقلیمی در پکن به سر می برد، ژوییه 1971 هنگامی که مشاور امنیت ملی وقت آمریکا بود، برای عادی سازی روابط واشنگتن و پکن مخفیانه به پکن پرواز کرد.

جان کری و هیئت همراه روز یکشنبه وارد چین شدند؛ این آخرین مورد از مجموعه ای از مقامات بلندپایه کاخ سفید است که در تلاش برای بازگشایی کانال های ارتباطی بین دو کشور به پکن سفر کرده اند.

تلویزیون دولتی چین (CCTV) در این خصوص گزارش داد که مذاکرات جدی و عمیق جان کری با مقامات چینی از دوشنبه آغاز شده و همک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محاصره یا محدودکردن چین غیرممکن است

محاصره یا محدودکردن چین غیرممکن است