مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 14:252023-06-28سياسي

روز عرفه، مقدمه ی خودشناسی برای نزدیک شدن به ذات احدیت است


باطن روز عرفه، مقدمه ای بر خودشناسی است که انسان بتواند به ذات احدیت نزدیک شود و به خاطر گناهان خود در درگاه الهی توبه کند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک کارشناس مذهبی اظهار کرد: باطن روز عرفه، مقدمه ای بر خودشناسی است که انسان بتواند به ذات احدیت نزدیک شود و به خاطر گناهان خود در درگاه الهی توبه کند.

حجت الاسلام محمود هادی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به دلیل نامگذاری این روز به عنوان روز عرفه، خاطرنشان کرد: این روز در کتب تاریخی و روایی چند عنوان گرفته است که اولین مورد آن روز توبه حضرت آدم بوده و در برخی روایات دیگر نیز روز رسیدن آدم به حوا است؛ بعد از جریان هبوط یعنی زمانی که آدم و حوا از بهشت رانده شدند چند روزی آواره و سرگردان بودند تا اینکه در سرزمین عرفه همدیگر را دیدند.

وی با اشاره به روایات دیگری که دلیل نامگذاری این روز را بیان می کند، گفت: در این روز حضرت جبرییل زمانی که به حضرت ابراهیم(ع) مناسک حج را آموزش می داد موقع رسیدن به سرزمین عرفات، از ایشان سوال کرد آیا مناسک حج را آموختی؟.

وی ادامه داد: سرزمین عرفات منطقه ای در نزدیکی مکه به بزرگی 18کیلومتر بوده و یکی از اعمال حج وقوف در عرفات است که حجاج در صحرای عرفات می ایستند و برای تقویت معرفت الهی و رابطه عمیق تر خود با حضرت حق به راز و نیاز می پردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز عرفه، مقدمه ی خودشناسی برای نزدیک شدن به ذات احدیت است

روز عرفه، مقدمه ی خودشناسی برای نزدیک شدن به ذات احدیت است