مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 15:552023-06-30سياسي

قلم فرسایی باید عالمانه و همراه با مصلحت سنجی باشد


قلم فرسایی بایدعالمانه و همراه با مصلحت سنجی باشد و از سوی دیگر از روی نگاه های حزبی و جناحی نباشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه، ضمن گرامیداشت روز قلم اظهار کرد: بیان مطالبات و دغدغه ها در فضای حقیقی و به ویژه فضای مجازی اصول و سازوکارهای دینی دارد که باید در وهله اول ناصحانه و در راستای منافع جامعه اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه قلم فرسایی امروزه دیگر به معنای نوشتار مکتوب محدود نمی شود تصریح کرد: برای فضای مجازی ساز و کار درستی مطرح نشده است و آسیب های زیادی برای آن شکل گرفته است.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه در حال حاضر مطالبی در فضای مجازی دیده می شود که مطابق با اصول دینی و قرآنی نیست بیان داشت: مطالبی که بر اصول دینی و قرآنی نوشته نشود ضایعات بسیاری برای جامعه به همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد: رسانه و قلم از هر نوع آن مسئولیت سنگینی دارد، قلم فرسایی باید در ابتدا عالمانه و همراه با مصلحت سنجی باشد و از سوی دیگر از روی نگاه های حزبی و جناحی نباشد.

نکونام با اذعان بر اینکه در موضع گیری ها و مطالبه گری ها نباید از فرهنگ غرب پیروی کرد گفت: گاهی عده ای برای خودنمایی در فضای مجازی، قلم می زنند تا هوادارانی جذب کنند که این خیلی خطرناک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلم فرسایی باید عالمانه و همراه با مصلحت سنجی باشد

قلم فرسایی باید عالمانه و همراه با مصلحت سنجی باشد