مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 10:552023-07-07اقتصادي

50 هزار تن شلیل از باغات استان اردبیل برداشت می شود


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی می شود 50 هزار تن شلیل از 4 هزار هکتار از باغات کشت شده استان برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اردبیل، رحیم یوسفی در بازدید از باغات شلیل استان اردبیل اظهار کرد: امسال علی رغم تمامی ناملایمات طبیعت همچنین شرایط خاص آب و هوایی، سرمازدگی فروردین و تگرگ اردیبهشت و خرداد ماه و به دنبال آن کاهش عملکرد باغات استان اردبیل، انتظار برداشت 50 هزار تن شلیل از 4 هزار هکتار باغات استان پیش بینی می شود.

وی افزود: عمده برداشت شلیل استان از باغات شهرستان پارس آباد است که یکی از مناطق شاخص در تولید محصولات باغی در استان به شمار می رود که هم اکنون برداشت این محصول از 2 هزار هکتار از باغ های شهرستان شروع و روانه بازار مصرف می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این میوه علاوه بر تازه خوری و عرضه در بازارهای داخلی، امکان صادرات به کشورهای همسایه را نیز دارد.

یوسفی افزود: رقم شلیل مغان که از عمده محصول تولیدی است دارای شکل گرد و رنگ سرخ، اندازه نسبتاً درشت که با وجود گوشت آبدار به شکل خاصی محبوب بوده و یکی از دلایل رغبت عمومی برای خرید این شلیل، هسته جدا است که این میوه را برای مصرف راحت و پذیرایی مناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 هزار تن شلیل از باغات استان اردبیل برداشت می شود

50 هزار تن شلیل از باغات استان اردبیل برداشت می شود