مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 17:152023-07-13اجتماعي

زخم معدنکاوی در «تاش» دوباره سر باز می کند؟+ عکس و فیلم


طبیعت بکر و کمیاب منطقه «شاهوار» سال هاست که زیر چرخ های سنگین خودروهای حمل بوکسیت به سوی استان همسایه له می شود؛ گرچه با پیگیری های مکرر دوستداران محیط زیست، - خبرگزاری فارس- شاهرود: شاید تا امروز بارها ویدئوها و تصاویر زیبای گله های پرجمعیت حیات وحش از قوچ و میش های جوان و باردار گرفته تا گونه های در معرض انقراض را در مناطق منحصربه فردی از شهرستان شاهرود در استان سمنان دیده باشید؛ مناظری که هر بیننده ای را متحیر می سازد.

این روزها اما در کنار این دیدنی های بکر، تصاویر غم باری از تخریب های معدنی در شاهوار پیش روی دوستداران طبیعت و علاقه مندان به محیط زیست قرار دارد؛ غم بزرگ تخریب محیط زیست در حومه شاهوار سال هاست خاطر مردم منطقه را آزار می دهد.

معدن بوکسیت تاش داغی بر دل شاهوار است؛ آنجا که زخم معدن کاران بر چهره بلندترین قله البرز شرقی روز به روز بیشتر شده و علی رغم پرسش های بی شمار و البته بی پاسخ مردم، گویا این زخم کهنه قرار است دوباره تازه شود.

بازگشایی معدن بوکسیت تاش که زمزمه هایش در سخنان برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شنیده می شود، این روزها دغدغه جدی نه تنها مردم شاهرود، بلکه کل علاقه مندان به طبیعت و محیط زیست کشورمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم معدنکاوی در «تاش» دوباره سر باز می کند؟+ عکس و فیلم

زخم معدنکاوی در «تاش» دوباره سر باز می کند؟+ عکس و فیلم