مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 15:152023-07-17سياسي

برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در نقاط مختلف شهر قم


همزمان با شب اول ماه محرم الحرام سال 1445 هجری قمری، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا الاحرار، اباعبدالله الحسین (ع) در نقاط مختلف قم آغاز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، شاید بتوان قلب مراسم عزاداری دهه اول محرم در قم را مراسم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) دانست، آن جا که علاوه بر قرائت زیارت عاشورا به عنوان نیایش صبحگاهی، سخنرانی و مداحی نیز در سه نوبت پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، پیش از اذان مغرب و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار می شود و سخنران و مداحان مراسم شب ها، آیت الله میرباقری، حسن حیدرزاده و جواد احمدی خواهند بود.

البته مراسم شیرخوارگان حسینی نیز از ساعت 9 صبح روز جمعه سی ام تیر ماه همزمان با سومین روز ماه محرم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) برقرار است.

همچنین مراسم دیگر دهه نخست ماه محرم در قم مربوط به مسجد مقدس جمکران است.

عصرها هیئت محبین اهل بیت (ع) در شبستان های این مسجد از ساعت 16 مراسم عزاداری برپا می کند، ضمن آن که مراسم اصلی عزاداری این مسجد، شبها بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام مؤمنی و مداحی جواد برزگر همراه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در نقاط مختلف شهر قم

برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در نقاط مختلف شهر قم