مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 15:302023-07-07سياسي

غدیر پرچم وحدت امت اسلام است


غدیر برای همه مسلمین است و ما معتقدیم که غدیر پرچم وحدت امت اسلامی است و خاندان پیامبر واسطه فیض جوشان الهی برای هدایت بشر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت: غدیر داستان عادی و معمولی نیست، بلکه روایت متواتری است که هیچ انسان منصفی نمی تواند با این اسناد تاریخی مواجه شود و در اصل این واقعه تردید کند.

امام جمعه قم بیان داشت: هر کسی با این قول های معتبر در خصوص داستان غدیر مواجه شود در برابر این حادثه بزرگ سر تسلیم فرود می آورد و با استناد به شواهد فراوان در متون تاریخی می توان مفهوم غدیر را تبیین کرد.

وی افزود: علاوه بر معتبر بودن داستان غدیر، مفهوم خلافت و زعامت جامعه و امت، نه تنها در یک عصر بلکه مربوط به تمامی اعصار بوده است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: علمای بزرگی از صدر وقوع غدیر تا غیبت صغری و کبری راوی غدیر بودند و ابعاد این واقعه را تبیین و تشریح کردند.

وی ابراز داشت: پیامبر اسلام در اواخر عمر خود در موقعیت ویژه اعلام وصایت امیرالمومنین (ع) را بیان کردند که این امر نشان از اهمیت این موضوع بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غدیر پرچم وحدت امت اسلام است

غدیر پرچم وحدت امت اسلام است