مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 22:252023-07-11سياسي

دعوت به حجاب باید با حفظ کرامت انسانی همراه باشد


نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه هیچ انسانی با تحقیر عفیف و باحجاب نمی شود، گفت: دعوت به حجاب باید با حفظ کرامت انسانی همراه باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای عفاف و حجاب استان قزوین اظهار کرد: ما باید بتوانیم هر موضوعی را بر اساس مهندسی دینی ببینیم تا حرف هایمان ریشه ای باشد و جلسه هایمان خروجی واقعی و عملیاتی داشته باشد.

وی ادامه داد: برای مثال حجاب نماد عفاف است، عفاف نماد و نشان کرامت انسانی است، کرامت انسانی جلوه های مختلفی دارد که یکی از آن ها عفت است، عصاره آموزه های دینی در تقواست و تقوا باید ما را به کرامت برساند، خدا عبادت را ایجاد کرده که از آن تقوا بیرون بیاید، عبادت باید مبتنی بر عقیده باشد، هر کس عقیده داشته باشد عبادت می کند، نمی شود انسان عقیده داشته باشد و عبادت نکند، وزنه و جوهره هر عبادتی به اعتقادات بستگی دارد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: برای مثال قرآن در رابطه با منافقان می فرماید آن ها با کسالت نماز می خوانند، چرا که عقیده ندارند، بنابراین اگر ما عقیده راسخی داشته باشیم عبادت خوبی خواهیم داشت، نیمی از سوره حمد برای ما عقیده سازی می کند، عقیده عبادت درست می کند و عبادت تقوا می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت به حجاب باید با حفظ کرامت انسانی همراه باشد

دعوت به حجاب باید با حفظ کرامت انسانی همراه باشد