مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 09:402023-07-04بين الملل

یک بام و دو هوای رسانه ها در پوشش اعتراضات ایران و فرانسه


رسانه های خارجی فارسی زبان در حالی بخش معناداری از گزارش های خود را به ناآرامی های پایان یافته در ایران متمرکز می کنند که اعتراضات فرانسه در صدر اخبار رسانه های جهان است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت:  اعتراضات فرانسه هفتمین روز پیاپی خود را سپری می کند؛ اعتراضاتی که از روز سه شنبه 6 تیر با قتل ناهل مرزوق جوان 17 ساله الجزایری و مغربی تبار به دست پلیس در شهر ناتر در حومه پاریس کلید خورد و به سایر شهرها و مناطق فرانسه و برخی دیگر از کشورهای اروپایی کشیده شد.

ناهل راننده خودرویی بود که به فرمان توقف پلیس بی توجهی کرد و در مقابل، پلیس بی محابا به وی شلیک کرد و او را کشت.

این اتفاق و حوادث پس از آن، مساله مجوز پلیس در استفاده از خشونت علیه مردم عادی را به موضوعی برای شدت گرفتن اعتراضات و به خشونت کشیده شدن آن در فرانسه بدل کرد.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در تازه ترین موضع گیری درباره اعتراضات گسترده در این کشور از وزرای کابینه اش خواسته از تمام قدرت خود استفاده کرده و هر کاری می توانند انجام دهند تا نظم و آرامش را به کشور بازگردانند.

مکرون همچنین معترضان نوجوان را تحت تاثیر شبکه های اجتماعی و بازی های ویدئویی دانسته و از والدین فرانسوی خواسته بود که از حضور نوجوانان در خیابان ها جلوگیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک بام و دو هوای رسانه ها در پوشش اعتراضات ایران و فرانسه

یک بام و دو هوای رسانه ها در پوشش اعتراضات ایران و فرانسه