مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 12:402023-07-01اقتصادي

ثبت 300 اثر تاریخی در البرز


بیش از 300 اثر تاریخی و میراثی در البرز به ثبت رسیده که اگر 9 هزار میلیارد تومان هم برای آنها هزینه شود باز هم جای کار دارند.

- ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: بیش از 300 اثر تاریخی و میراثی در البرز به ثبت رسیده که اگر 9 هزار میلیارد تومان هم برای آنها هزینه شود باز هم جای کار دارند.

رحیم خاکی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته تقریبا هر روز بازدیدی از بناهای تاریخی استان داشته و وضعیت آنها را بررسی کردم، اظهار کرد: متاسفانه باید گفت وضعیت نگهداری و شرایط بناهای تاریخی استان مناسب نیست و این صرفا محدود به آثار شاخص مثل کاخ مروارید، پل خاتون، کاروانسرای ینگی امام، کاروانسرای شاه عباسی و .

نیست و حال محوطه های تاریخی هم خوب نیست.

وی با تاکید بر اینکه بر حفظ، نگهداری و مرمت آثار موجود باید اعتبار لازم تامین شود، ادامه داد: در آخرین سفر رییس جمهور به البرز 90 میلیارد تومان برای حوزه میراثی استان تعلق گرفت که از این مبلغ تاکنون تنها سه میلیارد تومان جذب شده است.

وی اضافه کرد: به شدت پیگیر جذب این اعتبار هستیم و در این حوزه نمایندگان استان در مجلس هم مکاتباتی صورت داده اند و در نهایت قول قطعی گرفته ایم که تا پایان آبان ماه بخشی از این اعتبار تخصیص داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 300 اثر تاریخی در البرز

ثبت 300 اثر تاریخی در البرز