مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 13:562023-07-21سياسي

شور عزاداری ها در کنار شعور حسینی باشد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز،  حجت الاسلام والمسلمین مهدی عالی، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: یاران امام حسین(ع) شجاع بودند و از مرگ نمی ترسیدند؛ آنها بصیرت داشتند که شاخص ترین بصیر کربلا هم حضرت عباس(ع) بود.

  وی با تاکید بر اینکه ایام محرم بهترین فرصت برای همه است، توضیح داد: در عین حال که ارتباط عاطفی و دلی با ائمه داریم باید آن را به ارتباط عمیق و معرفتی تبدیل کنیم زیرا این خواست ائمه اطهار(ع) هم است یعنی جوانان را در کنار عزاداری به احکام دینی و انجام آنها سوق داد.

  عالی گفت: انسان وقتی به کسی محبت دارد مگر می شود به حرف محبوب گوش ندهد؟ از این رو آموزش مسایل دینی و نماز و راستی جزو خواسته محبوب است.

  امام جمعه موقت تبریز خطاب به مداحان گفت: مکتب خوانی، تاریخ ادیان، عزاداری ها باید معرفت افزایی داشته و اصول و موازین داشته و بر اساس اسناد و مدارک باشد.

  وی ادامه داد: یک عده هیات ها برخی مطالب مطرح می کنند و به نوعی امام حسین(ع) را تبلیغ می کنند که بعد سیاسی ایشان را محو می کنند؛ هیات ها باید به مشی حرکتی امام حسین(ع) هم توجه کنند و در کنار ایجاد شور حسینی به  شعور حسینی هم توجه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شور عزاداری ها در کنار شعور حسینی باشد

شور عزاداری ها در کنار شعور حسینی باشد