مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 11:552023-07-10بين الملل

آلمان: نباید در تصمیم واشنگتن برای دادن مهمات خوشه ای مداخله کنیم


رییس جمهور آلمان که از امضاکنندگان کنوانسیون ممنوعیت مهمات خوشه ای است گفته که برلین در تصمیم واشنگتن برای ارسال بمب های خوشه ای به اوکراین مداخله نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تصمیم ایالات متحده برای ارسال بمب های خوشه ای به اوکراین در روزهای اخیر، واکنش های زیادی را به همراه داشته است.

فرانک والتر اشتاین مایر رییس جمهور آلمان نیز روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه زد دی اف آلمان گفت که برلین نمی تواند و نباید در تصمیم جنجالی واشنگتن برای ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین که در اکثر کشورهای اروپایی ممنوع است، مداخله کند.

واکنش منفعلانه اشتاین مایر در شرایطی مطرح شده است که  یک روز بعد از آن که مقام های آمریکایی گفتند واشنگتن در حال برنامه ریزی برای ارائه بمب های خوشه ای به اوکراین است، آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان جمعه (هفتم ژوییه) گفت برلین با ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین مخالف است.

اشتاین مایر با توضیح این که کنوانسیون مهات خوشه ای را در سال 2008 و زمانیکه به عنوان وزیر خارجه آلمان فعالیت داشت، به امضا درآورده است، گفت: صحیح است که چنین مهماتی توسط دولت فدرال آلمان ممنوع است و اینکه آلمان مخالف چنین تدارکاتی است اما ما نمی توانیم در وضعیت فعلی، ایالات متحده را متوقف کنیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلمان: نباید در تصمیم واشنگتن برای دادن مهمات خوشه ای مداخله کنیم

آلمان: نباید در تصمیم واشنگتن برای دادن مهمات خوشه ای مداخله کنیم