مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 14:302023-07-10پزشكي

کردستانی ها خطر تب کریمە کنگو را جدی بگیرند


مدیرکل دامپزشکی کردستان نسبت به امکان افزایش شیوع انواع بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو در استان هشدار داد.

- ایسنا/کردستان مدیرکل دامپزشکی کردستان نسبت به امکان افزایش شیوع انواع بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو در استان هشدار داد.

مجتبی ورمقانی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو(مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده است، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی عنوان کرد: این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت 24 ساعت در در مای 2 تا 4 درجه سانتیگراد.

( دمای یخچال)، روش های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردستانی ها خطر تب کریمە کنگو را جدی بگیرند

کردستانی ها خطر تب کریمە کنگو را جدی بگیرند