مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 10:102023-07-18سياسي

شوق و شیدایی هیئتی ها برای همدلی زیر خیمه حسینی


هر سال محرم، شور و حال خاصی بین بچه هیئتی ها است، هر کس تلاش می کند تا در ماه عزای سید و سالار شهیدان یک گوشه کار را بگیرد و میدان داری کند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: کار بر و بچه های هیئتی از چند روز قبل در مازندران و همه جای ایران شروع شده، پیرغلامان و نوغلامانی که رخت عزا به تن کرده اند و برای سیاهپوش کردن محله و مسجد، آستین همت بالا زدند.

اینجا و در جمع بچه هیئتی ها، مقام و منصب جایگاهی ندارد و همه و همه یک نشان دارند و عشق حسین (ع) بر قلب هایشان حک شده است.

هر سال محرم، شور و حال خاصی بین بچه هیئتی ها است، هر کس تقلا می کند تا در ماه عزای سید و سالار شهیدان یک گوشه کار را بگیرد و میدان داری کند، یکی پرچم نصب می کند، دیگری روی شیشه ماشین ها دل نوشته های محرمی می نویسد و آن یکی هم نوحه خوان مراسم می شود.

در استان مازندران چهار هزار هیئت مذهبی با بیش از 50 هزار فعال وجود دارد و فعالیت آنها فقط به برنامه های مذهبی و مراسم های ماه محرم ختم نمی شود، بلکه در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی به ویژه در دوران کرونا جانفشانی های زیادی به خرج داده اند.

رییس شورای هیئات مذهبی مازندران با بیان اینکه در استان مازندران چهار هزار هیئت مذهبی وجود دارد که دو هزار هیئت ثبت سامانه شده ا ند، و مابقی نتوانستند در سامانه ثبت شوند، افزود: 20 هیئت محور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوق و شیدایی هیئتی ها برای همدلی زیر خیمه حسینی

شوق و شیدایی هیئتی ها برای همدلی زیر خیمه حسینی