مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 01:202023-07-09سياسي

اهالی «کمندان» چشم انتظار تصمیم مسئولان/ تکلیفی که روشن نمی شود


با کلنگ زنی پروژه سدسازی «کمندان»، 200 خانوار روستایی در حریم این سد در شرایط نامعلوم و بلاتکلیفی قرار گرفته اند، جابه جایی روستای آنها به مکان جدید 19 سال است که طول کشیده است.

- ازنا - با کلنگ زنی پروژه سدسازی کمندان ، 200 خانوار روستایی در حریم این سد در شرایط نامعلوم و بلاتکلیفی قرار گرفته اند، جابه جایی روستای آنها به مکان جدید 19 سال است که طول کشیده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: سد کمندان یکی از طرح های مصوب سفر هیئت دولت به استان لرستان بوده که آب دو شهر ازنا و الیگودرز را تأمین می کند، عملیات اجرایی این سد که در 15 کیلومتری جنوب شهرستان ازنا در دست احداث است از سال 1383 آغاز و در زمان های مختلف وعده آبگیری و بهره برداری از آن به مردم داده شد.

از مهم ترین اهداف سد کمندان تأمین آب شرب شهرهای ازنا و الیگودرز، مهار سیلاب رودخانه ماربره روستاهای کمندان و عزیزآباد، تأمین آب اراضی کشاورزی پایین دست شهرستان ازنا و نیازهای زیست محیطی است.

سرنوشت 200 خانوار روستای کمندان در ابهام در حالی این سد به گفته مسئولان آماده آبگیری است که بلاتکلیفی روستاییان حاشیه این پروژه و عدم جابه جایی روستای کمندان موجب هم به تأخیرافتادن بهره برداری از این پروژه سدسازی و هم بلاتکلیفی اهالی این روستا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهالی «کمندان» چشم انتظار تصمیم مسئولان/ تکلیفی که روشن نمی شود

اهالی «کمندان» چشم انتظار تصمیم مسئولان/ تکلیفی که روشن نمی شود