مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 14:402023-07-13سياسي

آیت الله اعرافی: باید گام های جدیدی در حوزه معماری و شهرسازی برداشته شود


مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه شهرسازی، معماری و هنر هدایت گر روح جامعه هستند، یادآور شد: باید گام های جدیدی در حوزه معماری و شهرسازی برداشته شود تا با ورود به شهرها حس معنوی و متناسب با سنت ها وجود داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه امروز در دیدار علیرضا زاکانی شهردار تهران، با بیان اینکه تهران جایگاه برجسته و ممتازی دارد که باید به آن توجه شود، گفت: تهران  قابلیت الهام بخشی به تمام کشور و جهان دارد.

مدیرحوزه های علمیه کشور با بیان اینکه باید به الگوی معماری و شهرسازی توجه ویژه ای شود، عنوان کرد: این موضوع جزو اولویت ها و تاکیدات مقام معظم رهبری نیز است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته این کشور معماری های خوبی وجود داشته است، خاطرنشان کرد: معمارهای برجسته ای همچون شیخ بهایی توانسته بودند آثار ارزشمندی را خلق کنند، متاسفانه هنوز به مکتب معماری متناسب با اسلام و به روز دست پیدا نکرده ایم و علت اصلی این خلا نیز جدایی حوزه ها و دانشگاه ها است.

عضو شورای نگهبان با اشاره به اینکه شهرسازی، معماری و هنر هدایت گر روح جامعه هستند، یادآور شد: باید گام های جدیدی در حوزه معماری و شهرسازی برداشته شود تا با ورود به شهرها حس معنوی و متناسب با سنت ها وجود داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله اعرافی: باید گام های جدیدی در حوزه معماری و شهرسازی برداشته شود

آیت الله اعرافی: باید گام های جدیدی در حوزه معماری و شهرسازی برداشته شود