مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 10:352023-06-26اقتصادي

اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم به کجا رسید؟


بسیاری از دست اندرکاران بخش کشاورزی معتقدند که علی رغم شرایط مساعد تولید گندم نسبت به سال قبل، تعلل در اصلاح قیمت نگرانی هایی را در ارتباط با قاچاق و جایگزینی این محصول به عنوان خوراک دام و طیور ایجاد کرده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: علی رغم گذشت چند هفته از دستور رییس جمهور مبنی بر پیگیری آنی قیمت خرید تضمینی گندم، اما این موضوع به بهانه های مختلف محقق نشده است که تعلل در ادامه این روند زمینه را برای قاچاق گندم، احتکار در انبارها و جایگزینی این محصول به عنوان خوراک دام و طیور فراهم می کند.

با روی کار آمدن آقای نیکبخت به عنوان وزیر جهاد کشاورزی، انتظار تشکل ها و کشاورزان بر آن است که هر چه سریع تر با تشکیل جلسه شورای قیمت گذاری، اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم تعیین تکلیف شود تا نگرانی کشاورزان و شایعات درباره اصلاح قیمت به پایان برسد.

بنیاد ملی گندمکاران بارها اعلام کرده است که امسال تولید گندم به بیش از 12 میلیون تن می رسد که با احتساب نیاز واحدهای خبازی و صنف و صنعت خودکفایی بار دیگر محقق خواهد شد، هرچند حفظ این دستاورد مهم مستلزم اصلاح قیمت خرید و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است چراکه تاخیر در اصلاح نرخ و ورود دلالان به چرخه خرید، نگرانی هایی را ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم به کجا رسید؟

اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم به کجا رسید؟