مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 12:252023-07-20اقتصادي

کدام خبرگزاری ها از هوش مصنوعی برای تولید خبر استفاده می کنند؟


مدتی است که از اشکال مختلف هوش مصنوعی در حوزه روزنامه نگاری استفاده می شود و آنچه این مورد را جالب جلوه می دهد، افزایش نقش این ابزارها در صنعت روزنامه نگاری است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدتی است که از اشکال مختلف هوش مصنوعی در حوزه روزنامه نگاری استفاده می شود و آنچه این مورد را جالب جلوه می دهد، افزایش نقش این ابزارها در صنعت روزنامه نگاری است.

ابزارهای رونویسی هوش مصنوعی در اکثر اتاق های خبر به صورت روزانه استفاده می شوند.

روزنامه نگاران و سردبیران از هوش مصنوعی برای بررسی واقعیت و بررسی منابع اطلاعاتی استفاده می کنند همچنین می توان از آن برای تایید محتوا، تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی و تولید خلاصه اخبار شخصی نیز بهره مند شد.

به عنوان نمونه خبرگزاری آسوشیتدپرس (Associated Press) از هوش مصنوعی برای تولید گزارش های ورزشی مبتنی بر داده و خلاصه بازی ها استفاده می کند.

سازمان های خبری مانند داو جونز، بلومبرگ و رویترز نیز اتوماسیون را برای ساده سازی پوشش خود از بازار سهام و گزارش های درآمد مورد آزمایش قرار دادند.

نظرسنجی اخیر از مدیران رسانه ها (ناشران، سردبیران و کسانی که در سازمان خود پست های ارشد دارند) نشان داد که تقریبا یک چهارم این افراد (23درصد) اظهار کردند که به طور منظم از هوش مصنوعی برای بیان نظرات خود استفاده می کنند و پنج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام خبرگزاری ها از هوش مصنوعی برای تولید خبر استفاده می کنند؟

کدام خبرگزاری ها از هوش مصنوعی برای تولید خبر استفاده می کنند؟