مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 18:102023-07-13سياسي

رییسی: سفر به زیمبابوه بیانگر اراده دو کشور برای توسعه روابط است


رییس جمهور کشورمان در شست مشترک هیئت های عالی رتبه ایران و زیمبابوه، سفر به زیمبابوه را بیانگر اراده دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه، در نشست مشترک هیئت های عالی رتبه ایران و زیمبابوه، سابقه روابط دو کشور را مربوط به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و با یادآوری سفر آقای امرسون منانگاگوا رییس جمهور فعلی این کشور به ایران و دیدار با امام خمینی (ره) و همچنین سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به زیمباوه و سخنرانی تاریخی ایشان علیه نظام سلطه، سفر امروز هیئت ایرانی به زیمباوه را بیانگر اراده دو کشور برای توسعه روابط در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و تجاری و همچنین علم و فناوری دانست.

رییسی با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف علمی و فناوری به برکت انقلاب اسلامی، خون مطهر شهدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر آمادگی ایران برای تعامل و توسعه همکاری ها با زیمباوه در این عرصه ها تاکید کرد.

رییس جمهور با اشاره به عزم و اراده ملت ایران در خنثی سازی توطئه های دشمنان افزود: بنای ما تعامل با همه کشورهاست و جامعه جهانی در نگاه ما به چند کشور غربی خلاصه نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی: سفر به زیمبابوه بیانگر اراده دو کشور برای توسعه روابط است

رییسی: سفر به زیمبابوه بیانگر اراده دو کشور برای توسعه روابط است