مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 11:302023-06-25اقتصادي

مهارت؛ برگ برنده فارغ التحصیلان دانشگاهی


کارشناسان معتقدند مهارت آموزی باید به جای مدرک گرایی تبدیل به یک دغدغه همگانی شود زیرا مهارت برگ برنده فارغ التحصیلان دانشگاهی است و مهارت آموزی سهم بسزایی در توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیکاری یکی از چالش های کشور و بازار کار به شمار می­ رود که می تواند آثار و پیامدهای زیان باری در جامعه داشته باشد، از این رو چاره اندیشی در خصوص کاهش نرخ بیکاری و فراهم کردن بستر اشتغال و کارآفرینی امری ضروری است.

به گفته معاون اشتغال وزارت کار، موضوع اشتغال دانش آموختگان یک موضوع فرابخشی است و نمی توان توسط یک دستگاه خاص این مشکل و چالش را برطرف و حل کرد.

در حال حاضر آموزش های فنی و حرفه ای یکی از ابزارهای مهم تربیت نیروی انسانی است که ضمن ارائه مهارت های لازم به فرا گیران، آنها را برای ورود به دنیای کسب و کار آماده می کند.

مهارت آموزی (Skill Training) به فعالیت­های آموزشی برای فراگیری و تقویت تخصص ­ها از طریق عادت دادن افراد با تمرین، تکرار، شناخت و آگاهی برای راه اندازی کسب و کار یا به دست آوردن مهارت جدید گفته می­ شود.

فرد با به دست آوردن مهارت­ ها می تواند مسیر درست در زندگی را پیدا کند.

مهارت آموزی بر زندگی فردی و فعالیت های اجتماعی اثرگذار است و موجب ارتقای سطح سلامت رفتاری در فعالیت های اجتماعی، تصمیم گیری ها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهارت؛ برگ برنده فارغ التحصیلان دانشگاهی

مهارت؛ برگ برنده فارغ التحصیلان دانشگاهی