مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 12:402023-07-13سياسي

آمادگی ماداگاسکار برای توسعه مناسبات با ایران در زمینه های مختلف


نخست وزیر ماداگاسکار در دیدار سفیر ایران بر آمادگی کشورش برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف و تأسیس کمیسیون مشترک همکاری بین 2 کشور تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسن علی بخشی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار صبح امروز (پنجشنبه) 22 تیر ماه با حضور در کاخ نخست وزیری ماداگاسکار، با کریستین انتسای نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

وضعیت روابط دو کشور و محورهای عمده همکاری در زمینه های مختلف بهداشتی، کشاورزی، شیلات، معادن از جمله موارد مورد گفت وگو در این دیدار بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار آمادگی ایران برای توسعه هر چه بیشتر روابط با ماداگاسکار در زمینه های مختلف را اعلام کرد.

نخست وزیر ماداگاسکار نیز ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط دو کشور در سه سال اخیر، آمادگی کشورش را برای افزایش سطح روابط فیمابین در همه زمینه ها به ویژه تاسیس کمیسیون مشترک همکاری بین ایران و ماداگاسکار اعلام کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنتاناناریو، پایتخت ماداگاسکار از 40 سال پیش دایر است و تنها سفارت ایران در اقیانوس هند است.

ایران و ماداگاسکار در مسائل مهم بین المللی از جمله بحران پیش آمده بین روسیه و اوکراین تقریبا موضع مشترکی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ماداگاسکار برای توسعه مناسبات با ایران در زمینه های مختلف

آمادگی ماداگاسکار برای توسعه مناسبات با ایران در زمینه های مختلف