مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 07:402023-07-20سياسي

شرط پذیرش مسئولیت، قدرت و امانت داری است


مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت: مسئولیت اجتماعی در حکومت اسلامی یک امانت است که مسئولان باید به آن وفادار باشند و لذا شرط پذیرش مسئولیت، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت: مسئولیت اجتماعی در حکومت اسلامی یک امانت است که مسئولان باید به آن وفادار باشند و لذا شرط پذیرش مسئولیت، قدرت و امانت داری است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طاهری عصر روز گذشته 28 تیرماه در کارگاه نقش حکمرانی خوب در کارآمدی دولت ها که به همت جهاد دانشگاهی و بسیج اساتید برگزار شد، با اشاره به اینکه نظریه قدرت در دنیا نه از نگاه نظری اما در وادی عملی مورد پذیرش قرار گرفته است، اظهار کرد: حکمرانی خوب آن است که قدرت بیشتری در مناسبات سیاسی و نظامی و ایجاد امنیت و نظیر اینها داشته باشد و حکمران خوب نیز کسی است که صاحب قدرت باشد.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: در دیدگاه حقانیت در تئوری اسلامی و تفکر توحیدی حاکمیت، اساس این است که چه کسی حق دارد حکمران جامعه شود؛ پرسش اینجاست که در دیدگاه اسلامی آیا فرد حق دارد دنبال مسئولیت باشد و هر مسئولیتی به او دادند بپذیرد و یا این حکمرانی می تواند خوب و مطلوب باشد یا خیر؟ پاسخ خیر است و اینجاست که ماهیت و هویت دولت اسلامی شکل می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط پذیرش مسئولیت، قدرت و امانت داری است

شرط پذیرش مسئولیت، قدرت و امانت داری است