مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 08:202023-07-12اقتصادي

جمع آوری بیش از 41 میلیارد تومان زکات در استان قزوین


سال گذشته 41 میلیارد و 488 میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در استان جمع آوری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام باب اله شهسواری از دو کشاورز فعال در پرداخت زکات از شهرستان البرز با حضور در محل کار و تلاش آنها تجلیل کرد و گفت: خداوند سبحان در آیه 103 سوره شریف توبه به پیامبر اکرم (ص) می فرماید، از اموالشان زکات بگیر تا بدین وسیله پاک شده و رشد یابند.

وی با اشاره به زکات جمع آوری شده در استان افزود: در سال گذشته 41 میلیارد و 488 میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در استان قزوین جمع آوری شده و برای محرومان صرف شده است.

رییس اداره زکات استان قزوین عنوان کرد: از این میزان زکات جمع آوری شده بیش از 14 میلیارد و 54 میلیون تومان زکات واجب، بیش از 12 میلیارد و 518 میلیون تومان زکات مستحبی، بیش از 10 میلیارد و 726 میلیون تومان زکات فطریه عام، بیش از 778 میلیون تومان زکات فطریه سادات و مابقی سایر وجوهات مرتبط بوده است.

این مسوولل خاطرنشان کرد: براساس قواعد احکام برای 847 کیلوگرم بالاتر زکات واجب شده است که پس از کسر میزان هزینه کرد انجام شده، یک بیستم محصول را باید زکات بدهیم.

وی یادآور شد: زکات دهندگان می توانند خود زکات را محاسبه و به نیازمندان و محرومان اهداء کنند و یا زکات خود را برای نیازمندان هر منطقه به کمیته امداد تحویل بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری بیش از 41 میلیارد تومان زکات در استان قزوین

جمع آوری بیش از 41 میلیارد تومان زکات در استان قزوین