مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 14:352023-07-17سياسي

587 رأی جایگزین حبس در دادگستری استان قزوین صادر شد


رییس کل دادگستری استان قزوین از صدور 587 رأی مجازات جایگزین حبس در 3 ماهه ابتدایی سال جاری توسط قضات استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی شعبانی در خصوص لزوم اعمال مجازات های جایگزین حبس با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده به دادگستری استان قزوین گفت: طرح هر یک پرونده در دادگستری ممکن است خانواده ها را سال ها درگیر و بر آن ها هزینه های مادی و معنوی بسیاری تحمیل کند.

وی با اشاره به صدور 587 رأی مجازات جایگزین حبس در محاکم دادگستری استان قزوین در سال 3 ماهه ابتدایی سال جاری، افزود: باید تا جایی که ممکن است ذهن مردم را آزاد نگه داریم و به آرامش آن ها کمک کنیم.

وی افزود: اعتقاد داریم در درجه اول هیچ پرونده ای در دادگستری شکل نگیرد و اگر مسئله ای روی داد با مصالحه حل شود و در جایی که مجبور به صدور حکم شویم تا جای ممکن از مجازات جایگزین حبس استفاده کنیم و از زندانی کردن افراد جز در موارد ضروری خودداری کنیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین، گفت: می توان با جایگزینی مجازات افراد خصوصاً در مورد مجازات حبس به بهسازی بسیاری از آسیب های اجتماعی کمک کرد و با رضایت متهم به افراد آسیب دیده اجتماعی یاری رساند.

وی اضافه کرد: زندانی شدن افراد علاوه بر تحمیل هزینه های مادی و معنوی برای فرد و جامعه، در بسیاری از موارد بازپروری را نیز با مشکل موا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

587 رأی جایگزین حبس در دادگستری استان قزوین صادر شد

587 رأی جایگزین حبس در دادگستری استان قزوین صادر شد