مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 16:102023-07-10ورزشي

بازگشت حاجی 87 ساله به زندگی پس از ایست قلبی


حاجی 87 ساله ایرانی در عربستان که روز گذشته با ایست کامل قلبی و تنفسی به درمانگاه هتل منتقل شده بود، پس از یک ساعت و نیم عملیات احیا توسط تیم درمان هلال احمر کشورمان به زندگی برگشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، سیدعلی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اظهار داشت: حاجی 87 ساله ایرانی در عربستان که روز گذشته با ایست کامل قلبی و تنفسی به درمانگاه هتل منتقل شده بود، پس از یک ساعت و نیم عملیات احیا توسط تیم درمان هلال احمر کشورمان، به زندگی برگشت.

وی در تشریح این اتفاق گفت: روز گذشته حدود ساعت 17:30 دقیقه تعدادی از حجاج ایرانی مستقر در هتل العلیان الماسی عربستان، یکی از همسفران خود را در شرایط عدم هوشیاری به درمانگاه این هتل آوردند.

وی افزود: بیمار آقای 87 ساله با سابقه بیماری قلبی و CABG و در بدو ورود دچار arrest کامل قلبی و تنفسی بود که به سرعت عملیات احیاء با حضور یک تیم درمانی هلال احمر ایران در عربستان شامل متخصص طب اورژانس، سه نفر از همکاران پزشک عمومی و با همکاری پرستار درمانگاه و دارویار، شروع شد.

مرعشی ادامه داد: بیمار اینتوبه شد و ماساژ قلبی بلافاصله آغاز شد.

با توجه به ریتم قلبی، بیمار در سه نوبت شوک با 200 ژول دریافت کرد و ضمن اقدامات دارویی از جمله تزریق اپی نفرین با فاصله هر پنج دقیقه و نیز 300 میلی آمیودارون، همزما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت حاجی 87 ساله به زندگی پس از ایست قلبی

بازگشت حاجی 87 ساله به زندگی پس از ایست قلبی