مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 08:452023-07-01اقتصادي

کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی خودداری کنند


مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: شهروندان از روشن کردن آتش به هر عنوان در مناطق مرتعی و جنگلی و کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی خودداری کنند.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛ 49 هزار و 80 هکتار از اراضی شهر اراک کویر میقان است که در قسمت شمالی این کویر 11 هزار و 550 هکتار کانون بحران فرسایش بادی شناسایی شده است.

اراک یکی از شهرهای آلوده کشور است که بخشی از آلودگی آن ناشی از گرد و غبار و بخشی دیگر ناشی از فعالیت صنایع آلاینده و دود خودروها است.

وجود  اراضی بیابانی در کویر میقان اراک و آلودگی ناشی از گرد و غبار مسوولان را بر آن داشت تا طی سال های اخیر اقداماتی را در راستای مقابله با بیابان زایی انجام دهند که در این راستا تاکنون 7 هزار هکتار از اراضی کویر میقان زیر پوشش کشت گیاهان بیابانی قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی با بیان اینکه در این مدت  7 هزار هکتار کشت گیاهان بیابانی در کویر میقان صورت گرفته، به خبرنگار فارس می گوید: عمده این گیاهان از نوع نظیر قره داغ و آتریپلکس هستند.

محمدی می افزاید: 280 گونه گیاهی و 14 تیپ گیاهی در منطقه کویر میقان شناسایی شده که باید گفت این منطقه از غنی ترین پوشش های گیاهی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی خودداری کنند

کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی خودداری کنند