مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 19:102023-07-12اقتصادي

برداشت نوبرانه در نخلستان های استان بوشهر آغاز شد


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز برداشت خارک در نخلستان های استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود هشت هزار تن خارک و 45 هزار تن رطب برداشت و عرضه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کبری توکلی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سطح زیر کشت نخیل های استان بوشهر 34 هزار هکتار است اظهار داشت: یکی از تولیدات مهم کشاورزی استان بوشهر محصولات نخل ها است که که سالانه بیش از 170 هزار تن محصول تولید می کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت خارک در نخلستان های استان گفت: با توجه به آغاز برداشت محصول نوبرانه خارک از نخلستان های استان، پیش بینی می شود از 175 هزار تن تولید محصول نخیلات استان حدود هشت هزار تن آن خارک برداشت شود.

وی مهمترین گونه خارک نخیلات استان را برحی، بریمی، حاج باقری دانست و بیان کرد: با توجه به کیفیت خارک، این ارقام مورد رضایت مصرف کنندگان قرار دارد و شاهد وضعیت خوبی در سطح بازار خواهیم بود.

توکلی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت نخیلات در شهرستان دشتستان قرار دارد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود حدود 45 هزار تن رطب از نخیلات استان بوشهر برداشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت نوبرانه در نخلستان های استان بوشهر آغاز شد

برداشت نوبرانه در نخلستان های استان بوشهر آغاز شد