مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 09:502023-06-24اقتصادي

«سیر تیمورلو» پایتختی برای فرآوری و صادرات سیر ایران


شهر تیمورلو از توابع شهرستان آذرشهر در استان آذربایجان شرقی است که علاوه بر تولید ارقام مختلف سیر در این منطقه، سیرهای تولیدی از شهرها و استان های دیگر کشور از جمله کردستان، - همدان، گیلان و کرمان نیز در این شهر فراوری و صادر می شود.

سیر یکی از محصولات کم آب بر در میان محصولات سبزی و صیفی به شمار می رود که در مجموع 15 هزار و 300 هکتار از اراضی کشور به زیر کشت رفته و سالانه نیز 280 هزار تن سیر در کشور تولید می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آذربایجان شرقی نیز با تولید سالانه 24 هزار تن تولید و حدود 820 هکتار زیرکشت، رتبه ششم از نظر سطح زیرکشت و رتبه چهارم را از نظر تولید سیر دارد.

متوسط تولید سیر در هر هکتار از اراضی استان 29 هکتار بوده که عملکرد تولید سیر تَر به میزان تولید 53 تن در هر هکتار و سیر خشک نیز 14 تن در هر هکتار است که نسبت به بسیاری از استان های دیگر فراتر است.

شهر تیمورلو نیز به عنوان یکی از قطب های تولید سیر در استان ایفای نقش می کند و به خصوص در زمینه فراوری، بسته بندی و صادرات محصول سیر در کشور شناخته شده است.

این مزیت منطقه تیمورلو زمانی بیش از پیش دیده می شود که فراوری و بسته بندی محصول به صورت صنعتی در شهرک های صنعتی انجام گیرد و احداث شهرکی برای چنین فعالیت های اقتصادی یکی از درخواست های مردم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سیر تیمورلو» پایتختی برای فرآوری و صادرات سیر ایران

«سیر تیمورلو» پایتختی برای فرآوری و صادرات سیر ایران