مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 09:002023-07-18پزشكي

سالک، وبا و کریمه کنگو سه بیماری تابستانه در کمین مردم استان فارس


معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از آنجایی که در هر فصل یک سری بیماری شیوع بیشتری پیدا کرده و زمینه برای بروز انها بیشتر فراهم می شود، - کریمی در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز، اظهار داشت: با توجه به فراهم بودن زمینه شیوع بیماری های سالک، وبا و تب کریمه کنگو در استان فارس و شهر شیراز هشدارهایی را از طریق خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت، صدا و سیما و شهرداری شیراز انجام داده ایم تا مردم آگاه تر شده و در زمینه پیشگیری بهتر عمل کنند.

وی ابتدا با اشاره به شیوع بیماری سالک که بومی استان فارس است، گفت: همه ساله تعداد زیادی از افراد به بیماری سالک مبتلا می شوند که از طریق گزش پشه خاکی به انسان منتقل می شود.

  او ادامه داد: گزش پشه خاکی در برخی از فصول فعالیت بیشتری دارد و سبب می شود این بیماری انگلی که اگرچه تهدید کننده زندگی نیست و منجر به مرگ نمی شود اما به لحاظ زیبایی و پوستی می تواند برای فرد حادثه ساز شود و زندگی او را تحت تاثیر قرار دهد.

سالک شامل دو نوع شهری و روستایی کریمی با تقسیم این بیماری به دو نوع شهری و روستایی گفت: در نوع روستایی مخزن بیماری موش هایی است که در مزارع هستند، پشه خاکی در خانه موش ها تکثیر می شود و موش ها را می گزد و سپس نیش این پشه می تواند با گزش انسان بیماری را به افراد منتقل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالک، وبا و کریمه کنگو سه بیماری تابستانه در کمین مردم استان فارس

سالک، وبا و کریمه کنگو سه بیماری تابستانه در کمین مردم استان فارس