مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 09:502023-07-10سياسي

بی توجهی دستگاه ها به معلولان/معلولیت 60 هزار نفر در تصادفات


بسیاری از دستگاه ها اهتمامی جهت اجرای قانون حمایت از معلولان ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غلامعباس ترکی در چهل و دومین همایش علمی کاربردی معاونین امور توانبخشی بهزیستی سراسر کشور با اشاره به حائز اهمیت بودن موضوع آسیب های اجتماعی گفت: آسیب اجتماعی یک پدیده یا واقعیت است، همانطور که جرم یک پدیده با واقعیت اجتماعی و انسانی است و هیچ جامعه ای خالی از آسیب اجتماعی نیست.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در خصوص هدف گذاری در زمینه آسیب های اجتماعی افزود: هدف گذاری ما باید شناسایی، کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه در مواجهه با آسیب های اجتماعی باید نگاه جامع داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به مکاتب جدید جرم شناسی و تجاربی که جوامع داشتند، صرفاً نگاه سرکوب گر و مجازات گرایانه برای کنترل جرم کافی نیست و زمانی می توانیم در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی موفق باشیم که از آحاد مختلف جامعه همچون مردم و نخبگان دانشگاه ها بهره ببریم.

ترکی تمرکز بر روی عوامل اصلی و ریشه یابی را از موارد مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد و ادامه داد: سازمان های حمایتی و مراکزی که جامعه هدف مشترک دارند باید تعامل صحیح و انسجام در کار داشته باشند تا اثربخشی کار بالاتر رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی دستگاه ها به معلولان/معلولیت 60 هزار نفر در تصادفات

بی توجهی دستگاه ها به معلولان/معلولیت 60 هزار نفر در تصادفات