مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 09:102023-07-16سياسي

حوزه بهار و کبودراهنگ باید به قطب نساجی غرب کشور تبدیل شود


نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس از فعالیت 7 هزار خیاط و 6 هزار فرشباف خبر داد و گفت: می خواهیم حوزه بهار و کبودراهنگ به قطب نساجی غرب کشور تبدیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بهار، فتح الله توسلی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت منابع انسانی خوبی در شهرستان بهار داریم ولی منابع آبی محدود است و با این وضعیت در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: تک محصولی بودن، تهدیدی برای شهرستان بهار محسوب می شود و تولید سیب زمینی با کمبود منابع آب و سفال در شهر لالجین به دلیل کمبود خاک رس، مشکل ساز خواهد شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس  گفت: به خاطر نبود صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان، سیب زمینی به صورت خام عرضه می شود و ارزش افزوده و سود نصیب کارخانه های چیپس می شود.

وی وجود 7 هزار خیاط و 6 هزار فرشباف را از ظرفیت های شهرستان های بهار و کبودراهنگ عنوان کرد و افزود: به دنبال این هستیم حوزه بهار و کبودراهنگ به قطب نساجی غرب کشور تبدیل شود چراکه این صنعت با حداقل آلودگی هوا و مصرف آب، بخش قابل توجهی از نیاز کشور و حتی کشورهای همسایه را تامین می کند.

پایان پیام/ 3140


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوزه بهار و کبودراهنگ باید به قطب نساجی غرب کشور تبدیل شود

حوزه بهار و کبودراهنگ باید به قطب نساجی غرب کشور تبدیل شود