مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 10:182023-07-10اجتماعي

تدارک روزهای خنک تابستان گذرانی برای «رویا» در مازندران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران،  قرار بود پانزدهمین سفر درنای امید متفاوت باشد به این صورت که روز پنج شنبه ششم بهمن ماه سال 1401 با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از کشور بلژیک درنای رویا به منطقه فریدونکنار منتقل شد.

این پروژه در راستای احیای گونه درنا صورت گرفت؛ پروژه ای با اما و اگرهای فراوان که هدف اصلی آن حفظ مسیر پروازی این گونه ارزشمند بوده است.

درنای امید گذرانی یک روز زودتر از سال گذشته پس از 130 روز زمستان یعنی روز14 اسفند ماه همراه با درنای رویا تالاب فریدونکنار را ترک کرد اما درنای بلژیکی رویا توان همراهی با درنای امید را نداشت و روز بیستم اسفند ماه در منطقه عباس آباد مازندران زمین گیر شد.

باتوجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازها ماموران محیط زیست در همان زمان در محل حاضر شده و نسبت به زنده گیری پرنده اقدام کردند و پس از بررسی و با رعایت پروتکل های لازم پرنده را به اوجاکله فریدونکنار منتقل کردند.

از آن زمان تاکنون بررسی ها در ارتباط با شرایط نگهداری این پرنده با همکاری مرکز بلژیک در دستور کار قرار گرفته است.

عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران درباره آخرین وضعیت درنای بلژیکی رویا، اظهار کرد: نگرانی ها درباره شرایط نگهداری این پرنده با توجه به شرجی بودن هوا به مجموعه مرکز بلژیک منتقل شد که اعلام شده در شرایط رطو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدارک روزهای خنک تابستان گذرانی برای «رویا» در مازندران

تدارک روزهای خنک تابستان گذرانی برای «رویا» در مازندران