مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 16:352023-06-28اقتصادي

صادرات 115 میلیون دلاری در دو ماهه اول سال از گیلان


رییس سازمان صمت گیلان از صادرات 115 میلیون دلاری در دو ماهه اول سال خبر داد و گفت: ارزش واردات نیز در این مدت 315 میلیون دلار بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر تیمور پورحیدری امروز چهارشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر گیلان اظهار کرد: مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی فرصتی برای ارزیابی توانمندی ما و البته فرصتی برای قدردانی از همت و عزم کسانی است که بی وقفه در این عرصه خطیر و شرایطی کاملاً نابرابر با انبوهی از مشکلات، اقتصاد ملی را زنده و پویا نگه می دارند.

وی افزود: صادرات، یکی از متغیرهای اصلی رشد اقتصادی کشور است و از آن به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی یاد می کنند.

رییس سازمان صمت گیلان با اشاره به اهمیت صادرات در بخش های مختلف بیان کرد: تقویت ظرفیت های تولید و ایجاد ظرفیت های جدید، هموار کردن راه توسعه صادرات نقش دولت را به عنوان تضمین کننده سرمایه گذاری های موجود و کاهش انحصار پررنگ تر می کند.

پورحیدری با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته صادرات محور اصلی توسعه بوده و اهمیت بسیاری در حضور آن کشور در بازارهای جهانی دارد، گفت: تولیدات داخلی و عرضه آن در بازار رقابت جهانی بسیار اهمیت داشته و به عبارتی دیگر صادرات یکی از عواملی است که می تواند کشورها را مستقل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 115 میلیون دلاری در دو ماهه اول سال از گیلان

صادرات 115 میلیون دلاری در دو ماهه اول سال از گیلان