مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 11:402023-07-15فناوري

لای فای به جای وای فای ؛ فناوری نوری 100 برابر سریع تر


نسل بعدی وای فای (وای فای 7) به زودی از راه می رسد و انتظار می رود روترهای وای فای 7 اواخر امسال عرضه شوند اما آینده ارتباطات بی سیم ممکن است وای فای 7 نباشد، - "لای فای" به جای "وای فای"؛ فناوری نوری 100 برابر سریع تر نسل بعدی وای فای (وای فای 7) به زودی از راه می رسد و انتظار می رود روترهای وای فای 7 اواخر امسال عرضه شوند اما آینده ارتباطات بی سیم ممکن است وای فای 7 نباشد، بلکه یک فناوری بی سیم مبتنی بر نور به نام "لای فای" باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لای فای (Li-Fi) که مخفف لایت فیدلیتی (light fidelity) است، یک فناوری شبکه نوری بی سیم است که از نور مادون قرمز به جای سیگنال های رادیویی (وای فای) برای انتقال داده، استفاده می کند.

استاندارد ارتباطات سبک 802.

11bb جدید موسسه IEEE، برای فناوری لای فای عرضه شده است.

این استاندارد از این نظر مهم است که یک چارچوب جهانی شناخته شده برای تولیدکنندگان به منظور تولید محصولات لای فای منطبق با یکدیگر را تعیین می کند.

به گفته فرونهافر اچ اچ آی، طراح شبکه های ارتباطی موبایل و نوری، یکی از مزایای لای فای، امکان نصب فرستنده های لای فای در لامپ روشنایی است.

به نظر می رسد یکی دیگر از مزایای آن، این است که لای فای مانند وای فای، از دیوارها نشت ندارد و از این رو، می تواند امنیت را بهبود دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لای فای به جای وای فای ؛ فناوری نوری 100 برابر سریع تر

لای فای به جای وای فای ؛ فناوری نوری 100 برابر سریع تر