مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 10:102023-07-10اقتصادي

مرمت و مطالعه فنی پژوهشی 44 بنای تاریخی فارس به پایان رسید


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اعلام کرد که اقدامات مرمتی، مطالعات فنی پژوهشی در خصوص 44 بنای تاریخی و فرهنگی این استان به اتمام رسیده است.

- ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اعلام کرد که اقدامات مرمتی، مطالعات فنی پژوهشی در خصوص 44 بنای تاریخی و فرهنگی این استان به اتمام رسیده است.

سید مؤید محسن نژاد دوشنبه 19 تیرماه به خبرنگاران گفت: از 44 پروژه مذکور تعداد 28 پروژه مربوط به مرمت آثار و بناهای تاریخی است که با اعتباری پیش از 100 میلیارد ریال و 16 پروژه مطالعات فنی- پژوهشی بااعتبار 26 میلیارد ریال در فارس اجرا شده است.

و خاطرنشان کرد: از شاخص ترین بناهای مرمت شده؛ کاخ ساسانی سروستان، مسجد جامع کبیر نی ریز، خانه سوخکیان داراب، مسجد سنگی داراب، مسجد سوریان بوانات، مجموعه تاریخی ایزدخواست، باغ نشاط لار، بقعه جاماساب و آرامگاه شیخ خلیفه خفر، کاروانسرای گمرگ، مرمت جداره های بافت روستایی چنار آباده و دشتک مرودشت، بوده است.

محسن نژاد عنوان کرد: بناهای تاریخی به علت فرسودگی های ناشی از گذر زمان، همواره نیازمند مرمت خواهند بود و انجام یک پروژه مرمتی در یک بنای تاریخی به منظور اتمام کامل کار مرمت آن بنا قلمداد نمی شود، بلکه برحسب ضرورت، اقدامات مرمتی همچنان ادامه خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت و مطالعه فنی پژوهشی 44 بنای تاریخی فارس به پایان رسید

مرمت و مطالعه فنی پژوهشی 44 بنای تاریخی فارس به پایان رسید