مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 06:552023-07-09اقتصادي

کشت گیاهان شورپسند در بوشهر/ توسعه تولید جلبک، زالو و صدف خوراکی


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از توسعه و تقویت تولید جلبک، زالو و صدف خوراکی در این استان خبر داد و گفت: کشت گیاهان شورپسند در استان بوشهر توسعه می یابد.

- نوذر منفرد در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اجرای الگوی کشت در استان بوشهر یک ضرورت است که از سال گذشته طرح الگوی کشت را در سطح استان آغاز کردیم که دستاوردهای خوبی در پی داشته است.

وی با اشاره به افزایش تولید گندم در استان بوشهر خاطرنشان کرد: کشت گندم در اراضی منطقه شبانکاره یکی از اقدامات مهم برای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در استان بوشهر بوده است.

خودکفایی در تولید گندم رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تولید 150 هزار تن گندم در استان بوشهر طی سال جاری بیان کرد: ماهانه 11 هزار تن گندم در استان مصرف می شود که در تأمین گندم مورد نیاز استان خودکفا شده ایم.

وی از تولید و تأمین 14 هزار تن بذر گندم مورد نیاز استان در داخل استان خبر داد و افزود: امسال الگوی کشت در سطح 10 هزار هکتار برنامه ریزی شده که در شهرستان های دیر، دشتی و دشتستان اجرا می شود.

برنامه داریم که کشت به صورت قراردادی انجام شود تا کشاورزان دغدغه ای برای فروش محصول نداشته باشند منفرد با اشاره به برنامه ریزی برای کشت قراردادی در استان تصریح کرد: برنامه ما این است که کل کشت به صورت قراردادی ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گیاهان شورپسند در بوشهر/ توسعه تولید جلبک، زالو و صدف خوراکی

کشت گیاهان شورپسند در بوشهر/ توسعه تولید جلبک، زالو و صدف خوراکی